Algorithmic Animation in supporting Dance and Choreography
Publication:VINCI'2019: Proceedings of the 12th International Symposium on Visual Information Communication and InteractionSeptember 2019 Article No.: 34 Pages 1–2 Series of experiments were carried out to use algorithmic animation as supportive methods for dance and choreography. Several prototypes including digital reinterpretation of captured movements, interactive digital avatar and realtime hand gesture manipulating system were developed to research on how the algorithmic methodologies behind the generative visual effects can influence or be influenced by dance and performing art under interdisciplinary circumstances.
Using motion capture technology on objects and the body, we try to record, visualize and simulate the poetical design of interactional gesture between dancers and animation. The qualities of movements are compared and converted into diagrams by computer algorithms.
アルゴリズミック・アニメーションをダンスや振付の支援手法として利用するための一連の実験が行われました。捉えた動きのデジタル再解釈、インタラクティブなデジタルアバター、リアルタイムの手のジェスチャー操作システムなど、いくつかのプロトタイプを開発し、生成的な視覚効果の背後にあるアルゴリズミックな方法論が、学際的な状況下でダンスやパフォーミングアートにどのような影響を与えうるのかを研究しました。
物体や身体のモーションキャプチャー技術を用いて、ダンサーとアニメーションとの間の相互作用によるジェスチャーの詩的なデザインを記録し、視覚化し、シミュレーションすることを試みます。動きの質を比較し、コンピュータアルゴリズムによって図に変換します。